1122  

今日主題: Cyberchondriac上網自診狂

凱妃老師&派老師共同推薦:雅思聽力最好的課外教材:BBC
康康精選雅思會考的主題,堅持每天精聽一定會進步的哦!!

建議方法:
1. 先聽兩三遍 (不看文稿)
2.
再一句一句聽寫 (每句都要聽寫數遍,直到寫出85%以上的字)
3.
最後check文稿,看哪聽不出來,單字沒背過,還是發音不熟。
4.
堅持天天聽,就能每天進步哦。
#BBC 
地道英語 
MP3音檔 (按右鍵可下載聽):喜歡的同學,幫忙推或按讚哦~~
http://static.iyuba.com/sounds/minutes/5013.mp3

只有音檔怎夠,聽不懂地方,不用怕,
康康幫你準備好中英文稿了:

中英文稿:
Hello and welcome to The English We Speak with me, Feifei…
大家好,歡迎收聽地道英語,我是菲菲


…and me, Sian. Hello! Hey Feifei what are you doing on your phone? We’ve got a programme to record.
還有我,西恩。大家好!嘿,菲菲,你拿著手機幹嘛呢?我們還要錄節目呢。


Well you see I’ve got a really bad headache and it says here on this website that I might have a head injury,or maybe a tumour or…
好吧你知道我頭痛得厲害,這個網站上說我頭部可能受到了什麼損傷,或者是長了腫瘤,或者


Or maybe you’ve just got a headache! Give me that phone… you’re just scaring yourself!
或者你可能只是頭疼而已!把那個手機給我你只是在自己嚇自己而已!


Hang on it says here that I should go to the hospital if I have these other symptoms.Maybe I do have a fever… I am feeling quite hot.
等一下,這裡說如果我有其它這些症狀的話我應該去醫院的。也許我是發燒了我確實感覺好熱哦。


That’s because it’s boiling in here –I’m hot too… and I’m starting to get a headache. I know exactly what’s wrong with you –you have a case of cyberchondria!
那是因為這裡很熱,我也很熱而且我覺得我開始頭疼了。我清楚地知道你究竟怎麼了——你有上網自診狂的症狀!


Cyberchondria? Oh dear I knew something was wrong.That sounds serious – what is it?
上網自診狂?天哪,我知道有什麼地方出問題了。聽上去好嚴重啊,這是什麼病?


A cyberchondriac is someone who looks up medical advice on the internet for every symptom they have and then gets really anxious because they think they have a serious illness! Just like you’re doing.
上網自診狂是說在網上查對自己每個症狀的醫療建議的人,他們之後會變得非常焦慮,因為他們覺得自己得了很嚴重的病!就像你現在所做的一樣。


Oh, like a ’hypochondriac’ - that’s someone who imagines illnesses that they don’t have, isn’t it?
噢,就像疑病症患者一樣,就是本來沒病,卻想像自己有病的人,對吧?


Exactly, this term is a combination of ’cyber’ – relating to computers – and hypochondriac. Let’s hear some examples…
完全正確,這個詞是網路的”——和電腦相關,以及疑病症患者這兩個詞的結合。讓我們來聽幾個例子吧


There are so many medical websites nowadays, it’s no wonder more and more people are self-diagnosing and becoming cyberchondriacs.
如今有許多的醫學網站,也難怪越來越多的人會自我診斷,變成了上網自診狂。


I was convinced that I had this really rare disease that I read about online. Turns out I just wasn’t drinking enough water!
我原來確定我得了在網上看到的一種罕見疾病,但結果只是我水沒喝夠!


Ha! You’re such a cyberchondriac!
哈!你真是個上網自診狂啊!


Right, let’s get on with the programme – I haven’t brought my glasses today so I’m afraid I can’t read the script very well.
好了,讓我們繼續今天的節目吧。我今天沒把眼鏡帶過來,所以我怕我不能讀好稿子。


What? You’ve forgotten your glasses? Well no wonder you’ve got a headache.
什麼?你忘記戴眼鏡啦?好吧,難怪你頭痛呢。


Oh yeah that could be it. Phew I was convinced something terrible was wrong with me. Right, let’s get on with the programme.
噢對,可能就是這樣哦。唷,我本來還覺得身體出了什麼大問題呢!好啦,我們繼續做節目吧。


Hang on there’s a link here to the ’ten most dangerous tropical diseases’ I’ll just have a quick look….
等一下,這兒有一個連結,十大最危險的熱帶疾病,我就稍微看兩眼


But you haven’t even been to a tropical country lately. Put the phone down!
但你最近根本就沒有去過熱帶國家呀。把手機放下!


Alright! See you later. Bye!
好吧!一會兒見。再見啦!


Bye.
再見!

arrow
arrow

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()