13938593_627695494072461_2454277760786789095_n  

 

今日主題:It's on the cards 好事將至

凱妃老師&派老師共同推薦:雅思聽力最好的課外教材:BBC
康康精選雅思會考的主題,堅持每天精聽一定會進步的哦!!

建議方法:
1.
先聽兩三遍 (不看文稿)
2.
再一句一句聽寫 (每句都要聽寫數遍,直到寫出85%以上的字)
3.
最後check文稿,看哪聽不出來,單字沒背過,還是發音不熟。
4.
堅持天天聽,就能每天進步哦。
#BBC
地道英語

MP3音檔 (按右鍵可下載聽):喜歡的同學,幫忙推或按讚哦~~
http://static.iyuba.com/sounds/minutes/598.mp3

只有音檔怎夠,聽不懂地方,不用怕,康康幫你準備好中英文稿了:

中英文稿:
Hello and welcome to The English We Speak. I'm Rob and I've won yet another card game! Yes!
大家好,歡迎來到BBC地道英語。我是Rob,又贏了一次牌。太好啦!


Hello everyone. I'm Feifei and I've just lost to him again... 
大家好,我是菲菲,我剛剛又輸給


Rob
了。It's not surprising. You've been very distracted all morning. 
這並不奇怪。你一上午都心神不寧。


There's a promotion coming up and I wonder if I'll get it. 
公司將會有次晉升,我在想我能否得到這次機會。


Well, you work hard Feifei. I'm sure a promotion is on the cards. 
菲菲,你工作很努力。我相信你很有可能得到這次晉昇機會。


It's on the cards?! But I haven't been paying much attention to them! Which cards? 
在牌上?我並沒有太多注意這些牌。什麼牌呢?


No no, it's not actually written on any cards. It's just an expression. In British English, we say something 'is ON the cards' - or 'IN the cards' in American English - when we mean that something is likely to happen. 
不,並沒有寫在牌面上。這只是個表達方式。在英式英語中,我們說有些事 ‘is ON the cards’,或者美式英語中說'IN the cards'時,我們說的是有些事很可能會發生。


So you mean that it's possible and even likely that I'll get a promotion because I work hard? Yes. Here are some examples of how this expression is used: 
所以,你的意思是。。。我工作努力,很可能得到這次升職機會嘍?是的。這有些關於如何使用這個短語的例子:


Wage rises are on the cards in the UK. There are now signs that things are getting better for ordinary British workers. 
英國工資可能要上升。英國普通工人的待遇正在變好。


My son might be ready to settle down.
我兒子很可能穩定下來。


He's had lots of girlfriends but now he's going steady with a colleague and a wedding might be on the cards. 
他曾經交往多很多女朋友,現在他和他同事關係穩定下來,很可能要舉行婚禮了。


Great! So I'm likely to get that promotion. It's on the cards! 
太棒了!所以我很可能得到這個晉昇機會。好事將至啊!


Yes. And there's something else on the cards today. 
是的。今天還有一些別的事情要發生。


Oh really, what is it? I’m going to win another round of this game! Look, I've got three aces now! 
是嗎?什麼事呢?我將贏下一輪牌!看,我手裡有三個A呢!


OK. You deserve it. You are a good player and have luck on your side. Another win is definitely on the cards! 
是的。你會贏的。你是個玩牌高手,並且運氣很好。所以很可能贏得這次牌!


Great! I'm on a roll! 
太棒啦!我正鴻運當頭呢!


Bye! 
下次見!

arrow
arrow

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()