14079879_633801736795170_7803930544089209344_n  

 

今日主題:clean up my act 改邪歸正

凱妃老師&派老師共同推薦:雅思聽力最好的課外教材:BBC
康康精選雅思會考的主題,堅持每天精聽一定會進步的哦!!

建議方法:
1.
先聽兩三遍 (不看文稿)
2.
再一句一句聽寫 (每句都要聽寫數遍,直到寫出85%以上的字)
3.
最後check文稿,看哪聽不出來,單字沒背過,還是發音不熟。
4.
堅持天天聽,就能每天進步哦。
#BBC 
地道英語 
MP3音檔 (按右鍵可下載聽):喜歡的同學,幫忙推或按讚哦~~
http://static.iyuba.com/sounds/minutes/596.mp3

只有音檔怎夠,聽不懂地方,不用怕,康康幫你準備好中英文稿了:

中英文稿:
Hello welcome to The English We Speak from BBC Learning English. I’m Rob.
大家好,歡迎來到BBC地道英語。我是Rob


Oh hello…I’m Feifei.
大家好,我是菲菲。


Err Feifei, what are you doing?
菲菲,你在做什麼?


Cleaning… this place is so dirty… in fact Rob, have you got any soap I could borrow?
打掃衛生,這裡太髒了。 Rob,你有肥皂可以借我用下嗎?


Feifei, this isn’t like you. You don’t normally take cleaning so seriously.
菲菲,你以前不是這樣的,你一般不會這麼認真地打掃衛生。


Well, I’m cleaning up because my boss told me to. He said I’ve got to ‘clean up my act’.
是這樣的,我打掃衛生室我老闆讓我做的。我老闆告訴我說,清理我的行為


Oh Feifei, you can put down that cloth – he didn’t literally mean do the cleaning. He wants you to improve your behaviour or your performance. Have you not been working very hard?
這樣啊,菲菲,你現在應該放下抹布了,你老闆的話不是讓你打掃衛生。他希望你提高你的行為,提高你的表現。你最近沒有工作很努力嗎?


Who me? I always work hard… although I have had a lot of things to do at home… and I did make a few mistakes last week… and when I get stressed I start to shout at people…
我?我一直工作很努力,儘管我在家還有很多事要做。上周我確實犯了一些錯誤,當我壓力大時,我會吼別人。


Oh yes, I did hear you. Well I’m sure I can help you clean up your act – if you’re sure you know what that means?
奧,是的,我確實聽見你吼了。不過我想我可以幫你改正你的不好的行為,如果你知道我說的啥意思的話?


Yes. Apparently I need to improve my behaviour! Let’s hear some more examples of the phrase in action…
恩,我知道。我確實需要改善我的行為。我們來看下這個短語是如何運用的吧


I used to drink a lot of alcohol but when I got ill, I decided to clean up my act and now I only drink cola!
我以前經常喝酒,但是我生病了,我決定改邪歸正,現在我只喝可樂。


He turned up late for work every day looking a real mess, so they told him to clean up his act or face losing his job.
他幾乎天天遲到,工作一團亂麻,所以他們告訴他需要注意改正下,不然可能被炒魷魚了!


Cleaning up my act means I have to work harder… so it’s got nothing to do with cleaning or acting Rob?
Cleaning up my act
意思是我必須努力工作,所以這個短語和打掃衛生沒什麼關係,是吧, Rob


No, that’s right – acting here means behaviour – although your acting on this programme is excellent! So come on then, when are you going to start cleaning up your act?
是的—acting這裡指的行為習慣儘管你在這個節目的表現很優秀!加油,什麼時候你想洗心革面呢?


Right now. I’ve decided to clean up my act and start work earlier and always get you to check my work so there are no mistakes! So Rob, would you mind checking this script for The English We Speak?
恩,我決定改善我的行為,以後早點來工作,做完工作後讓你幫我檢查下,這樣就沒有錯誤啦。Rob,麻煩你幫我檢查下這期地道英語的手稿是否有誤吧?


Sure. Let’s have a look… perfect! You can tell the boss you’ve started with a clean slate.
來,我們一起看看。你可以告訴你老闆你已經洗心革面了。


A clean slate - what does that mean?
A clean slate
(一個乾淨的石板)這是什麼意思?


I’ll tell you another time. Ooops, I’ve knocked my coffee over…
下次我會告訴你的。奧,天呐,我把咖啡弄翻了。。。


Oh dear Rob. It looks like you’ve got to clean up the studio. Do you need this cloth?
Rob
,看起來你要打掃下錄音室了。你需要這個抹布嗎?


Thanks!
謝謝!

arrow
arrow

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()