/tmp/phpX7nhV7  

 

(雙語) 再見了我的青春:致敬NBA傳奇球星科比

 

Basketball legend Kobe Bryant, 41, died Sunday morning in a helicopter crash in Calabasas, California, sources confirm to CNN.

美國有線電視新聞網通過消息確認,41歲的籃球傳奇巨星科比·布萊恩特於26日上午在加利福尼亞州南部卡拉巴薩斯市發生的直升機墜毀事故中喪生。

Bryant's 13-year-old daughter Gianna Maria Onore Bryant was also killed.

科比13歲的女兒吉安娜·瑪利亞·奧諾爾·布萊恩特也一起遇難。

 

 

這起墜機事故發生在美國太平洋時間上午10時左右,地點位於洛杉磯市區以東約50公里處。

 

在稍後舉行的新聞發佈會上,當地警方稱機上共9人遇難,無人生還。官方並未透露遇難者身份。

 

Bryant was among the passengers traveling onboard the helicopter. Nine people died in the crash, including the pilot, said Alex Villanueva, the Los Angeles County sheriff, during a news conference. No one survived the crash, Los Angeles County Fire Department Chief Daryl Osby said. Officials did not identify the victims.

 

據報導,科比父女二人原計畫乘直升機前往科比位於加州千橡市(Thousand Oaks)的曼巴籃球學院(Mamba Academy),參加中午的一場籃球訓練活動。原計畫吉安娜將在比賽中上場,科比作為教練指導。

 

Bryant and his daughter were expected at the Mamba Sports Academy in Thousand Oaks for a basketball game scheduled for noon Sunday. Gianna was expected to play in the game and Bryant was expected to coach, according to Lady Mavericks team director Evelyn Morales.

 

 

 

湖人隊官方在社交媒體上確認了這一噩耗:“我們可以確認,科比·布萊恩特今日因直升飛機事故去世,整個湖人大家庭希望支持他的家庭和朋友。安息吧,科比。

 

 

 

在科比20年的傳奇籃球生涯中,他隨湖人隊5奪NBA總冠軍,18次入選NBA全明星陣容,榮膺1次常規賽MVp、2次總決賽MVP、4次全明星賽MVP,與鮑勃·佩蒂特並列NBA歷史第一。

 

Bryant played for 20 years with the Los Angeles Lakers and is considered one of the best basketball players of all time. He won five NBA championships, was an 18-time All-Star and is fourth on the NBA’s all-time scoring list.

 

 

 

2016年4月14日,科比在職業生涯最後一場主場對陣爵士的常規賽後宣佈退役。

 

在退役前,他曾寫下一份給籃球的深情告白。

 

今天,我們再次回顧這首詩,與科比道別。

 

Dear Basketball,

親愛的籃球:

 

From the moment

I started rolling my dad's tube socks

And shooting imaginary

從我第一次

捲起父親的筒形短襪

開始想像

 

Game-winning shots

In the Great Western Forum

I knew one thing was real:

自己置身於大西部論壇球館

命中絕殺球時

我就清楚知道:

 

I fell in love with you.

我深深地愛上了你。

 

A love so deep I gave you my all —

From my mind & body

To my spirit & soul.

一種深切的愛,我為你傾其所有——

從我的思想和身體

到我的精神和靈魂。

 

As a six-year-old boy

Deeply in love with you

I never saw the end of the tunnel.

I only saw myself

Running out of one.

六歲的我

深深地愛著你

我從來沒有看見過隧道的盡頭。

我只看到我自己

用力朝盡頭奔跑。

 

And so I ran.

I ran up and down every court

After every loose ball for you.

You asked for my hustle

我就這樣不停地奔跑。

我在每一個球場上來回奔跑

為了你去追逐每一個地板球。

你渴望我的拼搶

 

I gave you my heart

Because it came with so much more.

我把我的心交給你

因為你給我的更多更多。

 

I played through the sweat and hurt

Not because challenge called me

But because YOU called me.

I did everything for YOU

Because that's what you do

When someone makes you feel as

Alive as you've made me feel.

我在球場流盡血汗、一身傷病

並不是因為挑戰呼喚我

而是因為你呼喚我。

我做的一切都是為了你

因為這正是你為我所做的

我們讓彼此

感覺到生命力。

 

You gave a six-year-old boy his Laker dream

And I'll always love you for it.

But I can't love you obsessively for much longer.

This season is all I have left to give.

My heart can take the pounding

My mind can handle the grind

But my body knows it's time to say goodbye.

你給了一個六歲男孩他的湖人夢想

為此我將永遠愛你。

但是我無法再痴迷地愛你更久。

這個賽季是我獻給你的絕唱。

我的心臟能夠承受打擊

我的思想能夠經受磨礪

但是我的身體知道是時候說再見了。

 

And that's OK.

I'm ready to let you go.

I want you to know now

So we both can savor every moment we have left together.

The good and the bad.

We have given each other

All that we have.

這樣也好。

我已經準備好讓你走。

我希望現在讓你知道

這樣我們都可以盡情地享受剩下的每一刻。

無論好的壞的。

我們已經給了

對方各自的所有。

 

And we both know, no matter what I do next

I'll always be that kid

With the rolled up socks

Garbage can in the corner

:05 seconds on the clock

Ball in my hands.

5 … 4 … 3 … 2 … 1

我們都知道,無論下一步我做什麼

我將永遠是那個孩子

將襪子捲成籃球

瞄準角落垃圾桶

倒數五秒

球在我的手裡。

5…4…3…2…1

 

Love you always,

永遠愛你的,

 

Kobe

科比

 

RIP,科比。

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()