close

2380bc259dbd5692de98b747a5cad37f當你在尋求幫助時,禮貌很重要。可以使用這些短語來進行禮貌地求助。特別要注意你所使用的動詞形式喔~

Asking a Favor尋求幫助
1. Could / Would you do me a favor?
當某人想請你幫忙時,一般會用這種形式來提問,將其作為開頭語。

2. Could you please take me to work?
能請你載我去上班嗎?

3. Could you please lend me a hand?
能請你幫我個忙嗎?

4. Could I possibly take some time off to help?
能耽誤你一些時間幫個忙嗎?

5. Could I bother you to give a ride to work?
我能搭你的順風車去上班嗎?

6. Would you mind closing the window?
你介意我關上窗戶嗎?

7. May I leave class early?
我能早點下課嗎?

8. May we use your phone?
我們能用用你的手機嗎?

arrow
arrow

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()