food-wallpaper-24


“我餓了”你還在用 I'm hungry 來表達?除了hungry,英語裡有很多非常地道的表達方式,在日常生活當中幾乎天天用到,今天就一起來看看吧!

👉 1. be starving
I’m starving. I really need to grab something to eat now.
我快餓死了,我真的要吃點東西了。
👉 2. could eat a horse
You know what. I’m so hungry that I could eat a horse.
你造嗎?我餓得發慌了。
👉 3. My stomach is growling
My stomach is growling. I haven’t eaten all day.
我的肚子餓得咕咕叫,我一整天都沒吃東西。
👉 4. I have a wolf in my stomach
I haven't had anything since this morning. I have a wolf in my stomach.
打從早上開始我就啥也沒吃,我餓得不行了/ 我快餓壞了~

 

arrow
arrow
    文章標籤
    英文學習 英文俗語
    全站熱搜

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()