0323  

今日主題:Driving 駕車

凱妃老師&派老師共同推薦:雅思聽力最好的課外教材:BBC
康康精選雅思會考的主題,堅持每天精聽一定會進步的哦!!

建議方法:
1.
先聽兩三遍 (不看文稿)
2.
再一句一句聽寫 (每句都要聽寫數遍,直到寫出85%以上的字)
3.
最後check文稿,看哪聽不出來,單字沒背過,還是發音不熟。
4.
堅持天天聽,就能每天進步哦。
#BBC 
六分鐘英語 
MP3音檔 (按右鍵可下載聽):喜歡的同學,幫忙推或按讚哦~~
http://static.iyuba.com/sounds/minutes/1075.mp3

只有音檔怎夠,聽不懂地方,不用怕,
康康幫你準備好中英文稿了:

中英文稿:
Hello and welcome to 6 Minute English. I’m Alice…
大家好,歡迎收聽六分鐘英語,我是愛麗絲。


And I’m Neil. What do you think about autonomous cars, Alice?
我是尼爾。你怎麼看自動駕駛汽車?


An autonomous – or independent and driverless – car is a vehicle that is capable of sensing its environment and navigating without human input. I think they’re a great idea.
自動駕駛或者說無人駕駛汽車,是指汽車可以感應周圍環境,不用人類介入就可導航。我覺得這是個不錯的主意。


And navigate means to find the way to get to a place. I’m not sure I would trust a computer to drive me.It might go wrong and crash into a wall.
導航是指找到去某地的路。我不確定我會信任一個電腦載著我。它有可能走錯路,撞倒牆。


Maybe, but actually most car accidents involve an element of human error,and human error means the mistakes we make because we’re human. For example, people who are behind the wheel while tired or drunk – or distracted.
也許吧,但事實上大多數車禍都是人為錯誤造成的。人為錯誤是指因為我們是人而犯的錯誤。例如,人在駕駛時可能會因疲憊或喝多了而分心。


Behind the wheel: in other words, in control of a car. Yes, I often see people talking on their mobile phones – or texting – instead of looking at the road.
Behind the wheel
換句話說,就是駕駛控制車輛。是的,我經常看到人們開車在講電話或發短信,都不看路。


They are being irresponsible drivers, Neil. Driving is the subject of today’s show. I have a question for you. On average, how many people around the world die each day from road accidents? Is it…a) 300? b) 3,000? Or c) 30,000?
他們都是不負責任的司機。開車就是今天的主題。我有一個問題要問你。世界上平均每天多少人死於交通事故?a) 300人?b) 3,000 人?Or c) 30,000 人?


And I’m going to say b) 3,000.
我選b) 3,000 人。


Well, we’ll see if you were right or not later on in the show.Are you a petrol head, Neil?
之後我們再看你回答得是否正確。你是熱衷駕車旅行的人嗎?


No, I’m not a petrol head – which is somebody who loves cars and driving. But I know Eddie Jordan, a racing team owner, is. And what does he love about driving? He’ll answer this question himself. Let’s listen.
不,我不是petrol head,也就是喜歡汽車和駕駛的人。但是我知道埃迪喬丹是如此,他是車隊老闆。關於駕駛,他喜歡什麼呢?他會自己回答這個問題。我們來聽聽。


When I get in a car I feel a different person, I feel that I’m now in control. I can turn on the music or I can turn it off.I can do all sorts of different things that I feel good about. When I was flat out with the Jordan team I did have a driver and that was one to be able to make calls and to be able to receive calls and to be able to work in the car, not because I didn’t want to drive and I always felt cheated because there was a driver there taking the pleasure that I should be having. So when I get in a car it has to be a fun experience.
但我坐進車裡,我感覺像是換了一個人,我感到我在掌控東西。我可以打開音樂或關掉音樂。我可以做所有讓我開心的事。當我竭盡全力打造喬丹團隊,這時我確實有了一個司機,可以在車裡打電話、接電話和工作,不是因為我不想開車,我感到自己被騙了,因為有一位司機享受著我本來享受的樂趣。所以當我坐進車裡,必須得是有趣的經歷。


Eddie Jordan there. And doing something flat out means at maximum capacity. Do you feel like a different person when you’re driving, Alice?
上述是埃迪喬丹的觀點。做某事竭盡全力,是指用最大的努力。當你開車時,你會感覺像是換了一個人嗎?


No. And – unlike Eddie Jordan – I’d love to have a driver or a driverless car, for that matter.It gives you time to do other things, like getting some work done.I certainly wouldn’t feel cheated of the pleasure of driving!
不會。而且不像埃迪喬丹,我喜歡有位司機或者是無人駕駛汽車。這樣可以讓你有時間做其他事,如完成一些工作。我當然也不會感覺被騙了,被剝奪了駕駛的快樂。


I agree with Eddie Jordan. I would feel a bit cheated. And I have to admit: I’m a bit of a backseat driver. I sit in the passenger seat and give the driver unwanted advice.
我同意埃迪喬丹的觀點。我會感覺有點受騙了。而且我得承認,我是有點指手畫腳的人。我坐在乘客座位上,忍不住給司機不需要的建議。


Well just think, Neil, in a driverless car, you wouldn’t need to give the computer advice because it would be making the right decisions to get you to your destination safely.
想想,尼爾,你在無人駕駛汽車裡,就不用給電腦建議了,因為電腦可以做出正確的選擇,把你安全的送到目的地。


But can you override the computer? You know, if you felt that it was making bad decisions?
但是你能修改電腦呢?你知道的,如果你覺得電腦做出的選擇不對怎麼辦?


Override in this context means to stop an automatic action by taking control yourself. Airline pilots do that, don’t they? They fly on autopilot for most of the journey, but override it in order to take control of the plane for take-off and landing.
Override
在這裡是指停止自動程式,自己操控。航空公司飛行員不就是這麼做嗎?大多數時間都依靠自動駕駛儀,但會在起飛和降落時自己掌控飛機。


I would feel happier if I could take back control of an automated car if I wanted to.
如果在我想自己掌控自動駕駛汽車時,就可以自己掌控,那我會感到開心點。


Well, let’s listen now to Brian Fung, a technology reporter, who’s experienced what it is to be in a driverless car that has no steering wheels, no brake pedals, no emergency brake, no gear shifter. Google is developing a car in which everything will be self-contained.
現在我們聽聽科技記者布萊恩馮的看法。他體驗了沒有方向盤、沒有刹車踏板、沒有緊急刹車和沒有變速杆的無人駕駛汽車。谷歌正在研發完全獨立駕駛的汽車。


Well, the biggest thing you notice right off the bat is that the car accelerates a little bit more aggressively than a regular car might and it brakes a little more aggressively than a regular car might but other than that it takes about ten seconds for you to get pretty comfortable. And the car knew how to stop for red lights; it knew how to run through yellow lights, it could detect pedestrians and navigate its way around parked cars. All in all, it felt very similar to a regular car-driving experience. And I think that’s one of the most surprising and exciting things about it – it’s how mundane it was.
你立刻就能注意到的最明顯的事,是無人駕駛汽車加速時,比普通汽車勢頭大。刹車時也比普通汽車猛。但除此之外,它只花費十秒鐘就能讓你感到很舒服。無人駕駛汽車知道如何在紅燈前停車,知道如何通過黃燈,它能探測到行人,繞過停靠的車輛。總之,和普通的車駕駛經驗類似。我覺得最讓人驚訝和興奮的就是駕駛起來很平常。


Brian Fung says he noticed right off the bat that the Google car accelerated and braked more aggressively than a regular car – and right off the bat means immediately.
布萊恩馮說,他立刻就注意到谷歌無人駕駛汽車加速和刹車時比普通車猛。 right off the bat是指立刻,馬上。


But he also says it took him only ten seconds to get used to it and feel comfortable, as the car navigated appropriately and responded to different traffic situations, including pedestrians and parked cars.
但是他也說了,不到十秒鐘,他就習慣了,而且感覺很舒服。汽車會合理導航,回應不同的交通狀況,包括行人和停靠的車輛。


Well, that all sounds very nice, but I think I’d still prefer to be in the driving seat – and that means in control of a situation. You can take the driverless car, and do your work, Alice.
這聽上去很不錯,但我比較喜歡掌控,也就是掌控某個情形。愛麗絲,你可以乘坐無人駕駛汽車,然後做你的工作。


Well, the future is likely to be all about automated transport – planes, trains, buses, and cars– and you simply won’t have a choice, Neil.
未來很有可能都是自動交通,飛機、火車、公交和汽車。你很可能沒有選擇。


Maybe you’ll be allowed to hire a car you can drive yourself, just for fun.
也許可以租一輛車自己駕駛,為了娛樂。


Maybe. But I like the idea of a future with safe driverless roads.
也許。但我喜歡未來都是安全的無人駕駛道路。


I still need some convincing. And that brings us back to today’s quiz question.Can you tell us the answer, now please, Alice?
我還不是很信服。這回到我們今天的問題。你能告訴我問題的答案嗎?


Of course I can! I asked: On average, around how many people around the world die each day from road accidents? Is it… a) 300, b) 3,000 or c) 30,000?
當然了。我的問題是:世界上平均每天有多少人死於交通事故?a) 300人,b) 3,000人,還是 c) 30,000


And I said 3,000.
我選的是3,000人。


And unfortunately Neil that’s right! Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. That’s according to Annual Global Road Crash Statistics.
不幸的是,確實如此!每年將近有130萬人死於交通事故,平均每天就有3287人。這一數位來自年度全球道路事故統計資料。


Now, here are the words we learned today:
現在,我們聽聽今天學到的單詞。


autonomous
自主的
navigate
導航
human error
人為錯誤
behind the wheel
在駕駛,掌舵
petrol head
非常熱衷於駕車旅行的人
flat out
竭盡全力
backseat driver
指手畫腳的人
override
推翻,不顧
right off the bat
立刻
in the driving seat
有控制權,掌權

And that’s the end of today’s 6 Minute English. Don’t forget to join us again soon!
今天的六分鐘英語就到這裡。我們下期再見。


Bye!
再見!

arrow
arrow

    字神帝國英語天地 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()